Alice in Wonderland: Game

Niets is wat het lijkt: educatieve game over verbeelding

Alice in Wonderland inspireert vele schrijvers, kunstenaars en filmers, maar ook gamebouwers. Het verhaal is al honderdvijftig jaar oud, maar blijft betoveren.

Voor het In het literatuurproject Niets is wat het lijkt mochten we een game maken. In dit lesproject voor het basisonderwijs gaan leerlingen aan de slag met verbeelding & games, hierbij staat her verhaal van Alice in Wonderland centraal. Het einddoel van het lespakket is zelf een script schrijven van een game vol fantasiebeelden… waarin niets is wat het lijkt!

Wij mochten een concept bedenken voor de game, op basis van de prachtige illustraties van Floor Rieder. We hebben bewust een game gemaakt die ook ruimte over laat voor de verbeelding. Er is geen goed of fout, geen score, het is een tocht door een oneindige ruimte die steeds abstracter en bizarder wordt naarmate je vordert.

Resultaat

Een game over verbeelding, zonder goed of fout, een reis door een abstracte fantasiewereld.

Opdrachtgever

Kunstbalie

Credits

illustratie: Floor Rieder
audio: Mighty Music
layout/styling: Studio Tween

Trefwoorden